top of page

NAV: Újabb adategyeztetési kampány indul 2025 szeptemberében

A NAV ismét egyeztetésre szólítja fel azokat a vállalkozásokat, akiknél eltérés mutatkozik az online számlaadatok és az áfabevallások között. A mostani kampányban azokat keresik meg, akik 2025 júliusára nullás áfabevallást nyújtottak be, miközben az Online Számla rendszerben tényleges forgalmat rögzítettek.

2025. szeptember 18.

NAV: Újabb adategyeztetési kampány indul 2025 szeptemberében


A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) újabb adategyeztetési kampányt indít. Ezúttal azokat a vállalkozásokat keresik meg, akik 2025 júliusában tényleges számlaforgalmat bonyolítottak, mégis nullás áfabevallást nyújtottak be.


A cél nem a büntetés, hanem az, hogy a cégek önként és gyorsan javíthassák az esetleges hibákat, és így elkerülhessék a bírságot vagy egy időigényesebb revíziót.



Mi a célja az új kampánynak?


A NAV célja most is az, hogy segítséget nyújtson a vállalkozásoknak az adategyezőségek helyreállításához, és lehetőséget adjon az önkéntes hibajavításra, szankciók nélkül.

A különbség oka sokféle lehet:

  • adminisztrációs hiba,

  • téves bevalláskitöltés,

  • figyelmetlenség,

  • vagy akár tudatos csalás is.


A hivatal kockázatelemzési rendszere kiszűri az eltéréseket, és célzott megkeresést küld az érintetteknek.



Hogyan működik az eljárás?


Az adategyeztetés teljes egészében online történik.

Az érintettek 15 napon belül válaszolhatnak a digitális kérdőívre a NAV Ügyfélportálján.

A válaszban jelezhetik:

  • már javították a hibát, vagy

  • szerintük nincs is valódi eltérés.


Aki időben válaszol, az bírság nélkül javíthat.



Mi történik, ha nem reagál a cég?


A NAV figyelmeztet: aki nem válaszol 15 napon belül, annak esetében:

  • akár 300.000 Ft mulasztási bírságot is kiszabhatnak,

  • és időigényesebb revízióra is számíthat.



Miért fontos ez hosszú távon?

A NAV szerint az egyeztetések célja nem a büntetés, hanem az, hogy:

  • a vállalkozások önként javíthassák hibáikat,

  • és hosszú távon automatizáltabb és gyorsabb ügyintézési lehetőségeket kapjanak.


Ha az adatok rendben vannak:

  • pontosabb bevallás-kiajánlásokat,

  • jobb validációs rendszereket,

  • és akár automatikus adat-visszamutatásokat is nyújt a NAV a jövőben.


Összefoglalva:



  • Csak azokat keresik meg, akik ellentmondásos adatokat küldtek be (pl. nullás bevallás vs. valós számlaforgalom).

  • A cél az, hogy önként, gyorsan és büntetés nélkül rendezzék az esetleges hibákat.

  • Az eljárás online zajlik, 15 napos határidővel.

  • Aki nem reagál, az akár bírságra és revízióra számíthat.

  • A pontos adatok hosszú távon gyorsabb ügyintézést és kevesebb adminisztrációt jelentenek.


Ha bizonytalan vagy, van-e teendőd, vagy kaptál NAV értesítést, keress minket – segítünk ellenőrizni és javítani!

bottom of page